Followers

Wednesday, November 25, 2009

TanGGa, JalaN Raya... aPA kaITaN DeNGAN aKU..??


Hahaha.. aku tak tau nak klasifikasikan cerita ni bawah tajuk ape. sebab??? Meeya ni suka buat orang tertanya-tanya kan??? Apalah kau ni Meeya.. Ok2... Sabar yo... heheheh


T.A.N.G.G.A dan M.E.E.Y.A hmm... ape kesahnye?? Aha... Sebenarnya, Meeya ni dilahirkan kat atas tangga. Sedih ke?? Lawak ke?? Terpulang pada korang. Ibuku, Puan Saharah dan bapaku En Kamal Rudin. Masa tu mak aku mengandungkan aku. Yela takkan kandungkan adik aku plak, nikan cerita aku. hehehe.. Masa tu dah cukup 9 bulan rasanya. Ntahla. ti tanya mak balik eh. hehe. Mak aku relax2 kat atas tangga rumah atok aku. Borak2 ngan orang yang ada kat halaman termasuk seorang budak kecik, sedara jauh... xdela jauh sangat, xdela kecik sgt. Aku panggil dia Mak Liza. eheh..

Masa tengah relax2 tu, Mak aku tiba2 rasa sakit perut. Macam baby tendang jew. Tapi... Tapi3x.... Boleh teka apa jadi?? Rupanya akutak sabar nak kuar. Kelam kabut semua orang. ish3x.. Budak kecik tu pulak pergi panggil bidan dan ayah aku tunggu mak aku. Then, Aku keluar dengan cepatnya. nasib baik bapak aku jadi hero. Sambut aku.. hehehehe. Hahahaha.. Pastu bapak aku da tak tahu nak wat pe.. padahal aku dah ada kat tangan dia. hehehe.. nasib baik bidan kampung sampai lepas tu.. hehehe... Tapi yang aku tak gemarnya, bidan kerajaan marah panggil bidan kampung masa dia nak check aku kat umah.hish.. aku nak kuar awal. biarla... Nasih baik mak aku tak letak nama aku SITI TANGGA...heheh

J.A.L.A.N. R.A.Y.A. dan M.E.E.Y.A. hehehe... Ni masa aku umur 9 bulan.. Memang aku ni jenis yang lasak agaknya. Aku dah boleh jalan. Masa tu mak aku cakap aku sama tinggi dengan kemuncup... hahahaha... Pendek.. Mak aku cakap jugak yang aku ni tak merangkak, lepas boleh meniarap dan mengengsot, aku terus bangun n jalan. Jalan-jalan keliling kota.. cheewah... eheh..

Then, bila dah boleh jalan, mungkin masa tu aku rasa nak explore seluruh alam. Mak aku dgi dapur jap agaknya. Sedar2 je aku dah lintas jalan.... Depan umah aku ada jalan raya. simpang empat.. memang tempat selalu eksiden.. eheh.. Tapi aku dengan jayanya melintas jalan seorang diri. Dan berjaya ke seberang jalan. Sedar2 je, ade orang dukung aku. Sape die?? Kawan ayah aku. ehehehehe... Nasib baik selamat.

Kali pertama lintas jalan mungkin tak mencabar mana bagi aku waktu tu. Aku lintas lagi kali kedua. tapi kali ni aku duk tengah2. tak sempat ke seberang. Tapi nasib baik ayah aku sedar n nampak aku yang kerdil ni kat tengah jalan tu. Apa lagi.. Sepantas kilat ayah aku berlari untuk ambik aku. N aku terselamat. Tapi, tibe2 je ada kereta laju nak mati datang . Kalau ayah aku tak sedar, aku da takle tulis cerita ni gaknya... Syukur aku selamat...

Tragis x??? Huh.. Kelaka + Tragis = kegis. hak3x...

(aku tak nak jadi orang yang skema, so, aku tak justify aku punya cerita2 kat blok aku...)

P/s : aku memang suka ketawa... ????


6 comments:

eLLa said...

haha..
bezz nyer..
byk KENANGAN..
ADESS.
kalo jdi mak ayh..
terase nak ikt jer kt tiang..hihi

Mata Perang said...

hahaha..
act, pena je kne ikat kat tiang. hahaha

Mario said...

haha...best citer ko ni...

Mata Perang said...

hahaha.. kanak2 mencabar zaman 80 an.. hes

Mario said...

80-an...best2 zaman tu...nnt ak wat citer zaman tu...nostalgia tu...haha

Mata Perang said...

owh.. buatla.. hes... t meeya bace. ok. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails