Followers

Monday, May 23, 2011

seram sejuk aku dengar lagu mona fendi

assalamualaikum n hello.

haish... aku baru je lepas dengar lagu "mona fendi"
serius. berdiri bulu roma aku.
hehehe. aku pon xtahu nape.

aku nak search lagu "hujan air mata" oleh Siti Musliha.
then, da jumpa. wah.. lagu ni betol2 menyucuk2 batinku.
rasa macam hiba dan simpati
dengan nasibnya yang macam tu.
aku bersyukur walaupon aku cantek sgt xcantik, 
tapi aku masih ada pancaindera yang sempurna.
yela, kelebihan setiap manusia tu ada.

yela, macam siti musliha, dia sangat tabah ok.!
ni ha video dia kat youtube yang aku jumpa.
aku cari yang dia nyanyi live punye, tapi xde. :(


ok, aku bangga dengan siti musliha ni tau.
walaupun xsempurna, tapi dia tetap tabah.
dan still lagi bersemangat nak teruskan hidup
and still berharap tuhan pulihkan dia.

"Siti Musliha, awak jangan risau, mungkin awak xdpt kesempurnaa di dunia, tapi awak mungkin dapat kesempurnaan diakhirat. kesempurnaan itu yang kita cari sebenarnya"

hmm. ok, tentang mona fendi tu plak. lagu "ratapan anak"..
perghhhhhhhh gila2 seram. adesh. 
bila2 mula2 video dia, kuar gambar muka dia,
aku dah terkejut da. sebab senyuman dia "creepy gila"
(haish... xbekkan cakap macam tu)

then, sebab nak dengar jugak lagu dia, 
aku tak tgk video dia.
so, aku tak tahula video tu mcm mana.
aku scroll down baca komen2 kat youtube tentang video dia.
adesh. semua duk cakap seram.
hohohohoho..then, xsampai seminit aku dengar lagu tu tanpa tengok video dia. aku terus tutup atau dengan kata lain pangkah terus. xsanggup nak dengar. takot tak tido plak aku malam ni.
dulu aku ada baca gak pasal cerita mona fendi ni dari awal sampai akhir.
tapi, makin baca, makin aku tak paham.
cerita dia adalah berdasarkan keterangan2 dalam mahkamah.
dengan kata lain, semua cerita yang ditaip tu,
adalah oleh seorang wartawan ke apa ntah,
yang ditugaskan untuk merekodkan segala hal perbicaraan.
dari A to Z.
serius detail giler.
ade kat satu blog tulis citer tuh.
tapi aku dah lupe nama blog tu.
kalau korang nak tahu, tanyala pakcik goggle.
tapi, kalau ikotkan akal yang waras aku ni,
cerita tu macam buat aku rasa:

beginning : mona fendi n suaminya bersalah
dah nak akhir : pembantu dia yang bersalah
ending : aku terus xpaham. aku confius hehehe

(tapi kalau ikotkan dalam cerita tu, mona fendi cakap macam dia tak bersalah, tapi tak tahula. hukuman dah dijatuhkan. apa boleh buat.. itu antara dia dan Tuhan je yang tahu..kalau dia salah, dia dah terima balasan kat dunia, yang kita2 ni buat jahat tapi xterima balasan lagi, kat akhirat sana baru nak kena.. takot3x.)

p/s : korang jadilah macam siti musliha. hmmm. kalau nak dengar lagu mona fendi tu, korang carikla sendiri. aku bukan ape, aku takot nanti aku dah xnak bukak blog aku ni lagi. sebab takot tengok muka dia. huuuu. xsanggup aku nak attach video kat sini. nanti aku xleh berblog plak.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails