Followers

Friday, July 9, 2010

TV3, Astro Ria, Astro Prima, dan Astro Oasis.....

Wokeh, hal laksam, kita tolak tepi dulu...aku nak merepek + merapu + membebel pasal keempat2 channel TV yang tertera di title kali ini. 

Harap2 semua media di atas tidak menyaman aku dan aku mempunyai hak untuk berkata2. Mula2 sekali, aku punyalah buhsan duk rumah tak tahu nak buat ape. aku bukak TV3 cerita Indon (Alisa ke ape ntah), Aku bukak Astro Ria cerita Indon (Benci bilang cinta gamaknya), Aku tengok Astro Prima cerita indon ( Cahaya tak silap aku), aku bukak Oasis pun sama tak tahula name hape.. Adeh...

Kadang2 aku ada terfikir, aku ni tinggal kat Indon ke kat Malaysia. Adoila.. Best sangat ke? Aku bukan anti indon, dulu aku layan gak cerita ape nama ntah, Sekar agaknya. perghhhhhh.. Mula2 aku layan je. Tapi bila cerita tu dah merepek2, sampai anak dia jadi buta. adoila, mengarut bebenor ceritanya... Mintak maaf kepada peminat cerita ni eh. 

Berbalik kepada hal di atas, adalah indon yang perlu dipersalahkan atau stesen2 TV di atas.. Teeeeet.... Apakah kita sudah tak ade cerita Melayu ke? MADE IN MALAYSIA. Kata suruh support barangan buatan Malaysia. Apa sudah jadi? Sana pigi, Sini Mari, habuk pon tadak. 

Serius, aku memang rasa nak tutup je terus TV bila bukak2 kuar cerita Indon. Mas, ngapain jadi gini segala. Dahla Malaysia ni banyak orang Indon, TV pon nak tukar jadi Indon ka? Aiseh... Lama2, orang Malaysia pun bercakap bahasa Indon..

lama2 Malaysia = Indonesia?

p/s : Ape2 jela cik Kiah oi... Janji I tak menghina! i cakap elok2 tau

2 comments:

diana said...

salam..meeya,dulu mase saye dok jb dapat siaran indonesia.jgn kan drama kite,artis kita pun x dak keluar kat siaran tv diorang.
x tau le orang2 stesen tv kat malaysia ni yang terlalu baik atau terlalu bodoh.

meeya said...

wslm. tu la pasal Diana.
kita pon lame2 jadi indon.
indon pon xnk kita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails