Followers

Monday, May 2, 2011

:::tahfiz dulu baru boleh kahwin dengan anak perempuan saya::::

.asslamaualaikum.

wah! aku punye tajuk entry... ni adalah cerita seorang lecturer aku. masa tu aku kat matrik pahang. kalau saper2 yang masuk kuliah fizikal 1 batch 2006/2007 mungkin tahu cerita ni. nama lecturer tu aku dah lupa. bagi aku, dia memang kelakar. suka buat lawak. masuk kelas dia, enjoy je walaupon aku selalu buat hal sendiri. hahaha
ok, cerita dia bermula macam ni.
 

lecturer tu bercerita : 'dulu student saya nakal2. nama pun dah budak fizikal. biasa ar, saya ada anak perempuan. comel sangat (yelah, anak sendiri... xkan nak cakap xlawa. heheh). tapi kecik lagi. saya ada buat makan2 kat rumah (KENDURI), dan saya ajaklah student saya datang rumah, lepas tu budak2 laki ni, dia berkenan kat anak saya. comel sangat katanya. sampai ada yang cakap nak kawin dengan anak saya bila besar nanti. n bebudak ni nampak bersungguh2. last2 disebabkan ramai yang duk usha2 anak saya, husband saya pon panggil la bebudak ni. husband saya tanya betul2 ke nak kawin dengan anak saya. dorang cakap betol2 nak. dan husband saya cakap, boleh, tapi dengan satu syarat.. tanpa segan silu, budak2 laki ni terus tanya apa syarat dia. then husband pon cakapla "hafal quran 30 juzuk, baru boleh masuk meminang".. ada 2 3 4 5 orang dari dorang, terus tarik diri. tapi, ada lagi yang still berusaha...."

aku tak tahu da cerita lepas tu. sebab aku dah balik kampung. matrik da habis lor... hahaha

itulah cerita pasal lecturer aku tu. lebih kurang gitula... ingat2 lupa. cerita ni lebih kurang 5 tahun lepas. memang da lama. tapi, lelaki yang usaha tu memang betol2 jantanla. tu baru betol2 jantan. 

p/s : cemana lelaki2 di luar sana? ada berani buat mcm tu? ikutla kemampuan anda.. jangan paksa diri. kalau lelaki tu masih berusaha sampai sekarang, aku doakan semoga berjaya.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails