Followers

Monday, March 15, 2010

Ada ke manusia yang sanggup memberi duitnya kepada orang lain..

ehem... yaaaa... tajuk kali ini adalah duit... saban hari aku asyik memikirkan pasal duit. hahaha... kalau x ade duit, macam mana nak support hari2.. tapi... pernahkah kita terfikir sebab duit, kita hilang saudara, kawan atau sahabat handai, dan juga bermusuh antara satu sama lain. ya.. tepat sekali.. ada dan banyak sekali... 


segalanya bermula dengan duit... ya, aku yakin, RM1 itu sudah sangat bernilai sehinggakan untuk membeli sesuatu yang berharga seringgit pon ada yang fikir berbaloikah?? ya... itulah aku dalam keadaan yang berkira... tapi aku jarang berkira2... hehehhe.

bagi aku, RM1 tu bernilai, sebabnya mampu menghilangkan dahaga dengan hanya membeli teh o ais. minum ais kosong pon dah kena RM0.20. so, aku lebih suka mengambil iniasiatif dengan membeli teh o ais berbanding ais kosong... hahahaha... ini adalah alasan yang tak munasabah... hehehe

what eva... duit, jangan nak menipula kalau cakap RM1 tu tak de makna.. kan3x??? RM1 tu kadang2 lebih cept habis kalau ada banyak dalam purse aku tau. sebabnya, aku akan rasa mengeluarkan belanja yang sedikit, tetapi kita terlupa ianya keluar banyak kali.. heeee... itulah aku. pantang melihat ada sale ataupon barang murah, tetapi berbaloi...

kepuasan dalam membeli barang bukanlah terletak pada jenama. itu bagi aku... contohnya kita beli baju berharga RM1000, fashion dia biasa sahaja dan kita boleh mendapatkan dengan harga murah, buat apa beli yang mahal. belum pernah lagi orang menilik baju mencari tag jenama pada leher baju kita kan3x??? kalau ade, itu tidak siuman namanya... 

Haahahaha... harga yang lebih itu lebih baik disedekahkan kepada yang sepatutnya daripada membazir tak tentu hala... oh... yeah.....membazir amalan syaitan... sebab tula kena bersederhana dalam segala hal.... heee... wa chow dulu...

p/s : sedapnya kalau dapat minum air kelapa dengan goreng pisang....nyum3x

gambar diambil dari goooooogle.. sila jangan saman saya... heeee (@@)Y

3 comments:

Lynn Nasir said...

salam meeya,

wow! santek bangat layout meeya kali ni. susunan setiap mende pong sgt menawan kalbu..tak serabut. dari sini mcm ada bau kek coklat plak..kekeke!

p/s: semua bende perlukan duit, tapi akak bersyukur sbb akak tak terikat dgn nafsu ringgit :) alhamdulillah..

black_mel said...

wah..itulah nilai 1 ringgit...

meeya said...

thanx tu akak lynn... hehehe..
baru tuka smlm neh... hahaha...

ye... rm1 sgt bernilai..
untuk mengisi minyak motor, le la wat gi jalan sampai pulai..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails