Followers

Friday, August 12, 2011

K.E.T.A.K.U.T.A.N

assalamualaikum. and hi.

sekejap je rasa, tapi kita dah masuk fasa kedua bulan puasa. sungguh sekejap. bagi akula. sebab aku selalu terkejut atau terperanjat atau dengan bahasa kasarnya "terkejut beruk monyet" bila aku member aku cakap esok dah hari khamis atau jumaat... rasanya cepat sangat masa berlalu. cepat sesangat ok!. he he. yela, orang cakap diakhir zaman ni masa cepat je berlalu kan..

.hmmmm (muhasabah diri : fikirkanlah, bahu kiri atau kanan lagi berat)
aku rasa macam bahu kiri aku je berat
(T-T)
sama2lah kita banyakkan amal ibadat di bulan puasa ni.
Allah dah bagi peluangkat kita. setan semua dah kena ikat ketat2.

ok, sebenarnya, tu hanyalah selingan pendahuluan entry kali ni.  :)

pasal ketakutan... ni cerita kelmarin punya.
lambat sket gitau noh... yela, akukan bz melayan tooot tooot tooot tooot

bilik aku ni betol2 depan bilik air. bukak pintu je, terus berkenalanla ngan bilik air, kalau dah nak terberak atau terkencing atau ter"kincit", memang zoooooop 2 saat je sampai. he he he. terbaekkkk...ha ha. ape ade hal ngan bilik air??? ha ha. time tu aku n kawan2 dengar macam orang mandi je, air mencurah2 bak coklat mencurah2 di ladang gandum (bak kata koko crunchla). then, member akudari kolej laen tanyala, lamanya orang kat bilik air tu mandi... dari tadi aku sampai bilik ko xabes2 lagi mandi. hoh! aku dengan selamba jawab . dorang memang mandi lama! bukan budak aras ni. dorang mandi kat sini. kadang2, lama giler. siap basoh baju lagi. (grrrrrr. kalau pepagi tu mandila cepat2. lame owh..). ok terhenti di situ. kitorang gi bazar. then, bila balik dari bazar, kitorang tunggu masa nak berbuka. n magrib pon tiba. makanla kan.. takkan nak tengok je makanan yang aku belikan.... kih3x. then makan punya makan. dah nak habes da ponnn.. kawan aku tadi sekali lagi cakap. dari tadi aku dengar bunyi air orang mandi kat bilik air... xkan mandi xhabes2 lagi kot... aiseh.. aku bg jawapan yang sama jugak. lepas dah habis semua, dah basuh tangan semua2. aku gi la nak basuh cawan aku, aku pon tgk pintu bilik air tu tutup. tp macam xrapat (makud aku mcm xkunci, pintu mmg cacat sket. ha ha ha... korang bayang sendiri. ha ha). tapi air kuat gila. macam orang mandi. 

aku tunduk2 ar nak intai kat bawah. tapi separuh jalan je. aku tahun aku mencabuli hak asasi manusia plak kan... aku takot sebenarnye.. hohoho... takot nampak benda pelik2. hik3x. pastu aku cakap la kat roomate n kawn sebelah bilik aku. hoh. tibe2 jadi scary seh!!!. ha ha. masing2 takot. masa tu aku memang surrender xnak gi ketuk or bukan or buat pape kat bilik air tu. sebab dalam pale aku dah pikir "kang aku bukak kang, aku jumpa orang beranak ke, orang da abes nyawa ke, papela".aku memang xnak tengok. pastu kitorang pon senyap. n tibe2 kawan sebelah bilik aku ni plak cakap."korang biar betol. aku tak xnampak kaki pon" (jangan bocorkan rahsia tau, die ngendap kut bawah pintu tapi dari jauh. jangan bagi tau orang... aaayoook ha ha). keadaan lagi la bertambah scary 18 kuasa 300 bersamaan dengan infinity. he he he... makin berdebar2. takot seh.. ha ha ha.. then, roomate aku pon cakap, meh kita gi tgk. mula2. roomate aku jerit dari bilik. " ade orang takdlm bilik air??? ade orang x??" tapi xdepon yang jawab. aiseh. takot lagi... pastu masing2 suh gi ketuk or bukak pintu bilik air tu. aku tetap surrender. hak3x... pastu kitrang duk dalam bilik. gelisah.takot. last2 roomate aku ni cakap." bulan puasa ni mana ade hantu..... meh aku ketuk"/hohohohoho... pastu die la menjadi kepala gi bilik air. ketuk2. pastu lari kebelakang sket. takot ju on kuar kot. hik3x... pastu ketuk lagi. tp xde respon gak. last2 die bukak. pastuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....

"mana ada orang....... ceh..." paip shower tu memang rosak sket. tapi tak logik ar kalau paip tu terbukak sendiri dengan kuatnya kan. pastu... dari scary tak hengat dunia. jadi kelakar xhengat dunia. kitorang gelak3x... ha ha ha.xleh blah. kih3x... bila roomate aku yag sorang lagi balik, kitorang ceritala kat die. sekali die cakap."dari tengah hari lagi aku dengar. tapi aku ingat ade orang mandi". membazir betol la. air laju gila air tu kuar. gi tutup pintu plak tu. kalau xleh tutup pon, tryla minimize kan air yang kuar tu.. adoiiiiiii.. geram plak rase. xyahla tutup pintu. pastu senyap je. gi lareport kat office ke ape ke.

yang hadooooo...

scary x? scary x? 
hehe

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails