Followers

Friday, August 27, 2010

YA! malam ini aku menagis lagi....

ya, aku menangis. dan aku selalu menagis.aku tak tahu kenapa, dalam bulan ramadhan ni, aku asyik menangis. tiada sorang pon tahu. sebabnya aku menangis bila nak tido. hati aku tibe2 sayu.. sayu sangat..... Ntah, mungkin aku teringat Mak Ayah... Mungkin...

Hari makin lama, makin tua. kita makin tua. Mak Ayah makin tua. aku bukan ditempat sendiri. bukan dinegeri sendiri walaupun masih dinegara sendiri. Sedih. Hiba. nak balik, jauh. jauh sangat... owh.. Ya Allah. kuatkanlah hati aku... (air mata mencurah2)

aku demam. dah 3 hari. ye 3 hari. demam kuat. aku tak bagi tahu mak ayah aku pon. sebab aku taknak dorang risau. aku xnak dorang datang sini dari jauh tuk tgk aku... (air mata mencurah2 lagi) aku sedih kalau dorang tengok aku sakit. da lama sangat dorang jaga aku. dari kecik sampai besar.tapi aku bagi apa je kat dorang? result gempak? xpon.... tapi dorang xpena mara. tapi dorang support aku...

tadi ayah aku msg kat fesbuk tanya ade kelas ke x. baru aku ckp, aku demam. 3 hari da tak gi kelas. ayah cakap nape tak bagi tahu. kalau tak, ayah datang J.B. (sekali lagi air mata aku mencurah2). sedih.... aku xnak susakan dorang lagi.... aku xakap. xpela. da baik da. aku cakap musim demam.

pastu petang mak plak tepon. aku da rase da. kalau aku cakap je aku xchat, mesti dorang akan risau. mintak maaf ayah, ma..... susahkan ayah dan ma lagi.... :(
hiba sangat2. aku harap aku cepat sihat. kalau tak sihat, dorang mesti risau lagi... 
aku xnk risaukan dorang lagi...

tapi ni peluang aku nak nangis. sebab kalau kat rumah, aku tak nangis kalau kecik hati ke ape. aku akan cuba tahan jugak... last2 aku akan nangis bila nak tido, dalam bilik air atau pon aku lepaskan semua rasa sedih dengan peluk, belai kucing. yela, walaupun kucing tak paham kita rasa, tapi die tetap layan kita nak bergurau dengan dia.

aku memang kasar. tapi hati aku kecik je.. senang je terguris. banyak je aku kecik hati ngan orang. tapi semuanya aku cakap xkexik hati pon... or ape2 jela. sebab buat orang happy lagi bagus dari kita happy.... (mungkin ada yang tak paham apa aku maksudkan)

aku tak tahula kenapa air mata aku ni seang sangat mengalir. (air mata kuar lagi) cepat sangat keluar. kadang2 terkenang zaman payah dulu.... aku menangis. sekarang da senang sikit, aku buatla cara senang. tapi aku tahu mcm mn hidup susah...aku tak kaya.. sederhana je... aku suka sedekah...sebab tu je aku mampu buat sekarang.

tapi janganla cakap aku kaya. aku ada duit lebih sikit sebab dari sekolah aku kumpul duit. aku xguna semua duit yang aku dapat untuk beli apa yang aku nak. sebab aku xnak susakan mak ayah bila da jauh ngan mak ayah. macam sekarang ni. xde yang mustahil...bagi yang banyak duit, hargailah duit, jangan kedekut. nanti tuhan tarik rezeki...

aku bukan nak menagih simpati. tapi aku nak luahkan apa yang aku rasa. tuk hilangkan hiba didada. mungkin orang cakap aku tulis ntah pape. sebab dorang tak lalui apa yang aku dah lalui. tapi xpe. aku tak perlu buat orang lain sedih. titik.

3 comments:

black_mel said...

sabar la...kalau kita rasa kita susah..lagi ramai orang susah drpd kita..niat tu betul bila sakit xnk bg orang tua kita risau...tp kalau apa2 terjadi kat kita?agak2 org tua kita terkejut tak?tau2 sihat jer tiba2....

meeya said...

:) betol juga tu... thanx.. :)

Lynn Nasir said...

salam meeya,

akak baca entri meeya byk yg ttg sakit. jangkitan la..demam la..akak rasa meeya ni tak cukup mknn utk pertahanan badan la. jaga la kesihatan meeya elok2. meeya muda lg, tak syok la asyik sakit je :) akak tahu sakit dtg dr Allah swt tp meeya harus berubat utk sembuhkan apa2 yg tak kena dgn bdn tu. amik supplement ke? check dgn doktor ye?

lg 1, jgn stress sgt. org yg selalu stress dia mmg mudah kena penyakit. akak doakan meeya sihat selalu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails